Tuesday, 13 March 2012

CINTA yang Satu

Dalam ketenangan senja ini,
Fikiranku melayang jauh dari kemewahan kota,
Membawa jiwa dan perasaanku terbang dari alam nyata,
Hanyut dipuput angin syahdu,
Sehingga hanya tinggal jasad ini menunduk sepi.

Memori lama kembali menggamit jiwa kudus ini,
Betapa aku lemah tika dikhianati oleh insan yang ku cintai,
Betapa aku hancur tika sahabatku pergi meninggalkan ku sendiri,
Betapa aku longlai tika dugaanMu datang menguji imanku yang rapuh ini.

Ya Allah, sesungguhnya Engkau senantiasa disisiku,
Menemaniku disaat aku terpenjara dalam sangkar kesedihan,
TanpaMu aku tak akan mengerti makna kesabaran,
Namun aku sering terpana, lalai dengan nikmat yang Kau berikan.

Dalam kealpaan aku tersentap,
Pabila Engkau menarik kembali segala yang ku cintai,
Agar aku sedar dan insaf,
Untuk kembali mengagungkan-Mu,
Yang selayaknya.

Padamu Yang Satu,
Dalam kerinduan yang tertahan ini,
Aku mengungkapkan salam kasih buat-Mu,
Ya Allah, maafkanlah aku atas segala kekhilafanku,
Sesungguhnya tanpa-Mu aku layu di dunia yang fana ini.

Madah ikhlas,
Fiqa NSZ

No comments:

Post a Comment

thanks a lot for the comment :D
*your comment will be publish later.